Wheeelie.cz - Logo

Kurz Wheelie pro motorkáře

Skoro každý, jako malý kluk zkoušel jet na svém jízdním kole po zadním. Někdo si tuto touhu donesl až za řídítka motocyklu, ale strach o jeho poškození či o zdraví ho odradil od toho to zkoušet dál.
Často dostávám otázky, jak se bezpečně naučit jízdě po zadním. Návodů jsou spousty, začátečnickým chybám se však vyhne málokdo a následky někdy můžou být fatální, jak pro jezdce, tak motorku. 
Pro ty, kteří nechtějí riskovat a přesto si chtějí zkusit jaký je to pocit zvednout přední kolo k nebi či se to naučit, jsem v roce 2018 spustil projekt školy Wheelie. Žáci si pod mým dohledem osvojí základní návyky a principy této adrenalinové zábavy. 
2-3

Na čem se jezdí a jak kurz probíhá?

Po vlastních zkušenostech z čtrnáctileté praxe a zkušenostech z výuky v jiných motoškolách, jsem vyvinul výukový motocykl, pro nějž posloužila jako základ osvědčená Honda CBR 600 F Sport. Vývoj a stavba tohoto speciálu mi ve volných chvílích zabrala celý jeden rok práce. Důraz jsem přitom kladl na bezpečnost žáků, zrychlení a zjednodušení výuky.

Jako první bod bylo co nejvíce usnadnit zvednutí motocyklu na zadní kolo, aby se žák co nejrychleji dokázal dostat do mrtvého úhlu a soustředit se na jemnou práci s plynem a zadní brzdou.
(mrtvý úhel je úhel, kdy motocykl již nepotřebuje další výkon pro jízdu po zadním. Po překročení tohoto úhlu se motocykl vlastní vahou převrací dozadu a jezdec musí pomocí zadní brzdy vrátit stroj zpět před mrtvý úhel, aby nedošlo k pádu)
K tomu dopomohla speciální kyvná vidlice, u níž je možnost zkrácení rozvoru motocyklu o 20 cm a díky tomu není potřeba použití velkého výkonu k zvednutí motocyklu na jedno kolo. K nadměrnému použití výkonu slouží doraz na plyn, který je nastaven lehce nad potřebnou hranici.


Na toto navazuje první část výukového programu (trvající cca 10 minut), což je seznámení se s technikou, výklad a statické „wheelie“ - žák se posadí na motorku, která je na místě postavená do mrtvého úhlu, je mu vysvětleno ovládání zadní brzdy, plynu, spojky, posez a další věci související se správnou jízdou po zadním kole.
(Pro větší efektivitu výuky obdrží zájemce o kurz po vyplnění přihlášky detailně vypracovaný dokument o principu jízdy po zadním kole. Díky možnosti si vše předem v klidu nastudovat zlepší svůj progres v průběhu kurzu a dosáhne větších pokroků.)

Dalším bodem při vývoji motocyklu byl doraz, který zabrání převrácení motocyklu za mrtvý úhel, než se žák naučí pracovat se zadní brzdou. Jako doraz slouží pomocné kolečko s nastavitelnou výškou, kterou se reguluje, jak daleko se motocykl může dostat za mrtvý úhel. Výuka práce se zadní brzdou následuje ihned po teoretické části a probíhá tak, že žák během spolujízdy se mnou ovládá pouze zadní brzdu, aby se mohl soustředit pouze na ni a získal tak potřebný cit. Po zažití jejího ovládání a vysvětlení, jak zvednout motocykl na zadní kolo s praktickou zkouškou začíná žák jezdit samostatně.

Jako poslední bod byly pomocná boční kola, díky kterým jezdec nemusí řešit stabilitu a může se naplno soustředit na jízdu. V klidu tak zvládne sesynchronizovat všechny zmíněné body, uvolní tělo a vše si může mnohem více užívat. Během toho stále jezdím po jeho boku, upozorňuji na případné chyby, snažím se jej posunout a motivovat k co nejlepšímu výkonu.

Nově mají účastníci kurzu možnost zkusit ke konci výuky wheelie bez pomocných bočních kol na Pitbiku Stomp 140. Ten je díky své velikosti, ovladatelnosti, výkonu a možnosti dalšího využití ideálním strojem pro začátky s jízdou po zadním kole ale i následný rozvoj v ovládání motocyklu.

Co od kurzu očekávat?

Celý kurz je postavený tak, aby se v jeho průběhu jízda na speciálu postupně přiblížila jízdě na sériové motorce. Díky tomu je účastník lépe připravený pro jízdu po zadním kole na vlastním motocyklu, nebo na pokračovací kurz který lze po domluvě uspořádat.

Systém výuky je stejně jako technika neustále vylepšován. Kurzem prošlo několik desítek žáků bez jediného zranění, zároveň všichni zvládli plynulou a kontrolovanou jízdu po zadním kole. Ti pokročilejší zvládli jízdu po zadním s jednou rukou a jezdci, kteří již měli s wheelie zkušenosti se během jízdy po zadním naučili řadit další rychlostní stupně či si zkusili některé stuntridingové prvky. Pro všechny to byl ale také hlavně čas plný adrenalinu, zábavy a nových zkušeností, které se hodí i pro další ovládání motocyklu v běžném provozu. 

Co musím splňovat, co potřebuji a další informace.

Podmínkou je věk minimálně 18 let a praxe v ovládání motocyklu.
Potřebné je vybavení pro jízdu na motorce: helma, rukavice, bunda a kalhoty s ochrannými prvky, boty. Ideální jsou textilní věci, které se používají pro cestovní účely, enduro či motocross, rukavice doporučuji motokrosové, či lehké kožené. Boty kotníkové nebo lehčí vysoké, ve kterých je cit a pohyb.  V případě zájmu mohu vybavení zapůjčit.

Pro větší komfort žáků a maximální možnou péči probíhají kurzy individuálně. Lze ale i na přání uspořádat skupinový kurz. 
Ze získaných zkušeností je stanovena doba výuky, kterou člověk fyzicky zvládne na 2 až 2,5 hodiny, poté už dochází ke zbytečným chybám a s tím mohou přijít nežádoucí rizika. 

Jednotlivec

2,5 hodiny

Dvojice

5 hodin

Trojice

7 hodin

Místo konání je na dohodě se zájemci, základna je v Kutné Hoře, ale v případě plného obsazení, tj. 3 žáci jsem ochotný přijet i na jiná místa po ČR.
Termíny: pro rok 2020 budou vypsány do konce února 2020, pokud by jste nenašli termín který by vám vyhovoval, můžeme po společné domluvě najít i jiný datum který by byl pro vás výhodnější.

Cena kurzu a pravidla

Kurz je rozdělen na dvě části (teoretický a praktický) a cena za absolvování obou částí je 4999,- Kč na osobu.
1. Teoretický kurz – nutný k účasti na praktickém, cena 999,- (nevratná převodem na účet). Po uhrazení zájemce obdrží
dokument o principu jízdy po zadním kole s přesným návodem jak na ní. Zároveň si může vybrat některý z uvedených termínů kurzů praktických.

2. Praktický kurz - probíhá na speciálně upraveném motocyklu, cena 4000,- (platba na místě průběhu kurzu) a je v ní zahrnuto palivo s dalšími náklady. Za poškození motocyklu žák nezodpovídá a nic nehradí.

Splátkou teoretického kurzu se zájemce stvrzuje, že se kurzu praktického účastní na vlastní nebezpečí.
Je-li kurz zrušen ze strany pořadatele z důvodů zranění či problému s technikou, je vypsán náhradní termín a zájemce dostává slevu 25% z ceny praktického kurzu (cena obou částí kurzu je tak 4000,- Kč)

Podmínka k účasti na kurzu je věk minimálně 18 let a praxe v ovládání motocyklu. Dále pak vypište vámi zvolený termín kurzu. Pokud není vypsán žádný termín, nebo vám žádný termín nevyhovuje, budu vás kontaktovat a najdeme společné řešení.

Oxygen Icon Box

Máte-li zájem o dárkový poukaz, vyplňte vše za účastníka kurzu a do poznámek uveďte vaše jméno s kontaktem. Po přijetí objednávky vás budu kontaktovat k dořešení podrobností. K získání poukazu je nutné uhradit celou cenu kurzu.

Objednejte kurz Wheelie online

    Kontakt

    E-mail: info@wheelie.cz
    Tel: +420 728 129 294
    Wheelie facebook
    wheelie instagram

    Partneři

    motul
    4SR - for street racing
    lazer helmets
    Motorkáři.cz
    Moto Sharon
    tomanon
    jomax
    HR Partner CZE s.r.o.
    pneumoto.cz
    users